سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصاویر موفقیت در چاپ 3 بعدی

در سراسر آزمایشگاه ملی آرگون وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) آرگون ، تیم ها با مشکلات مختلف علمی در ارتباط با تولید مواد افزودنی ، که اغلب به عنوان چاپ 3 بعدی نامیده می شوند ، برطرف می کنند تا درک ما را از فرآیندی که می تواند تولید را تحریک کند ، پیش ببریم.

 

 

در منبع فوتون پیشرفته آرگون (APS) ، یک دفتر کاربری DOE of Science Science Facility ، تیمی به سرپرستی فیزیکدان APS Tao Sun و استاد علم و فناوری دانشگاه میسوری ، لیانی چن به تازگی مطالعه ای را انجام داده اند که روش های ممکن برای کاهش پودر "پاشیدن" را مشخص می کند. که می تواند منجر به نقص در محصول نهایی شود. این اطلاعات می تواند به مشاغل در سراسر صنایع ، از هوافضا تا دفاع ، ابزار پزشکی تا خودرو کمک کند.

 

در ساخت مواد افزودنی ، تولید کنندگان از لیزر برای گرم کردن پودرهای فلزی ، پلاستیکی و سرامیکی استفاده می کنند. این پودرهای گرم شده سپس در لایه های بسیار نازک ، یک لایه در یک بار ، در یک صفحه ساخته شده پخش می شوند - در نتیجه محصولات نهایی ساخته شده به صورت سفارشی ، که بر اساس تقاضا ساخته می شوند. این فرآیند "لیزر بستر پودر لیزر" یا LPBF نامیده می شود.

 

توسعه دهندگان از این فناوری برای ایجاد قطعات برای هواپیماها ، اتومبیل ها و حتی ایمپلنت های پزشکی مانند فک های مصنوعی استفاده کرده اند. مهندسان در حال استفاده از تیتانیوم و سایر آلیاژهای فلزی برای بهبود راندمان تولید ، کاهش هزینه های محصول و ساده کردن زنجیره های تأمین هستند. بسته به دید طراحان ، محدودیتی برای استفاده های احتمالی وجود ندارد.

 

با این حال این روند ناقص است. لیزرهای شدید که به پودرها ضربه می زنند ، غالباً باعث پراکنده شدن اسپری ، اسپری یا پاشیدن پودرها می شوند و در نتیجه نقص در محصولات یا مشکلات کنترل کیفیت ایجاد می شود. علاوه بر این ، وقتی مهندسان به دنبال استفاده مجدد از پودر باقیمانده باشند ، این می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند ، زیرا پودر پاشیده تمایل دارد که بقیه را آلوده کند. مهندسان اغلب باید قطعات نهایی را تعمیر کنند ، یا روند چاپ را تجدید نظر کرده و تکرار کنند.

 

چگونه پودر درگیر در چاپ 3 بعدی تمایل به رفتار در طول روند. اعتبار: آزمایشگاه ملی آرگون

اندازه گیری این پدیده با ابزارهای معمولی دشوار است. با مدل سازی یا شبیه سازی نیز نمی توان به خوبی پیش بینی کرد و بنابراین دینامیک دقیق پراکندگی پودر هنوز کاملاً درک نشده است.

 

این تیم با استفاده از اشعه X بسیار روشن در APS ، توانست دینامیکی این حرکت پودر را با اندازه گیری سرعت و شتاب پودر مشاهده کند. از این آزمایشات ، تیمی نمودار ایجاد کرده که پویایی را نشان می دهد و راههای ممکن برای کاهش پراکندگی را ارائه می دهد.

 

محققان با ضبط 50،000 فریم در ثانیه توانستند دینامیک حرکت پودر را به عنوان تابعی از زمان ، فشار محیط و موقعیت مکانی در طیف وسیعی از دما - از 80 تا بیش از 4 هزار و 940 درجه فارنهایت - که در LPBF رخ می دهد ، بررسی و اندازه گیری کنند. . این تیم همچنین نیروی محرکه ناشی از بخار فلز گرم شده و جریان حاصل از گاز آرگون را مشاهده کردند.

http://ztndz.com/story7351508/قیمت-آکومولاتور